Mokytojų ir moksleivių požiūris į šiuolaikinę populiariąją muziką

Mokytojų ir moksleivių požiūris į šiuolaikinę populiariąją muziką (19)

Dalinuosi savo darbo ir devyniolikta dalimi, kad galėtumėte susipažinti su moksleivių ir mokytojų požiūriais.

III. PRADINIŲ KLASIŲ MOKSLEIVIŲ IR PRADINIŲ KLASIŲ MOKYTOJŲ POŽIŪRIS Į ŠIUOLAIKINĘ POPULIARIĄJĄ MUZIKĄ
3.1 Tyrimo metodika

Norėdami išsiaiškinti pradinių klasių mokytojų ir pradinių klasių moksleivių požiūrį į šiuolaikinę populiariąją muziką buvo atliktas tyrimas, 2005 metų sausio mėnesį Raseinių ir Klaipėdos vidurinėse mokyklose.
Tyrime dalyvavo 11 pradinių klasių mokytojų, kurie patys veda muzikos pamokas pradinių klasių mokiniams ir 103 III-IV klasių moksleiviai.
Į tiriamąją imtį pateko įvairaus amžiaus ir skirtingo pedagoginio stažo mokytojai. Taigi mokytojų darbo stažas – nuo 11 iki 38 metų.
Iš tyrime dalyvavusių mokytojų: 2 vyrai, 9 moterys (1 paveikslas).

1 pav. Mokytojų pasiskirstymas pagal lytį.
Anketas pildžiusių pradinių klasių mokytojų amžius vyrauja nuo 31 iki 56 metų.
Anketas pildė III-IV klasių mokiniai, kurių amžius 8-11 metų. Iš tyrime dalyvavusių pradinių klasių moksleivių: 43% mergaitės, 57% berniukai (2 paveikslas), tačiau atsakymuose, į anketoje pateiktus klausimus, neatsispindėjo nuomonių diferenciacija pagal lytį.

2 pav. Moksleivių pasiskirstymas pagal lytį (%).
Pradinių klasių mokytojams ir mokiniams buvo pateiktos mūsų sudarytos iš 14 klausimų anketos. (žr. priedus Nr. 2, Nr. 3)
Mokytojams pateiktoje anketoje pirmaisiais klausimais siekta išsiaiškinti, kokią muziką dažniausiai jie klausosi su mokiniais ir kokią muziką mėgsta klausytis namuose.
Tolesniais klausimais norėjome sužinoti, kokių muzikos priemonių mokytojai turi klasėje ir ar naudoja papildomai šiuolaikinės populiariosios muzikos įrašų.
Taip pat norėjome išsiaiškinti, ar jie kalba su mokiniais apie šiuolaikinę populiariąją muziką bei jų pačių asmeninį požiūrį į ją.
Be to anketoje pateikėme klausimą, kurio pagalba siekėme išsiaiškinti mokytojų nuomonę apie muzikinio ugdymo programas.
Norint plėsti pradinių klasių moksleivių muzikinį akiratį, svarbų vaidmenį vaidina teatrų, koncertų lankymas, todėl anketoje pateikėme klausimą, kuriuo siekėme išsiaiškinti, ar mokytojai lankosi tokiose vietose su mokiniais.
Likusieji klausimai – tiriamųjų pradinių klasių pedagogų duomenys.
Anketos buvo išdalintos kiekvienam pedagogui individualiai, prieš tai anketa buvo pristatyta, pateikti žodiniai paaiškinimai.
Pradinių klasių moksleiviams pateiktoje anketoje pirmuoju klausimu siekėme išsiaiškinti, kokiose vietose jie dažniausiai girdi muziką.
Norėdami sužinoti, kokią muziką pradinių klasių mokiniai labiausiai mėgsta klausytis, ar dažnai lankosi koncertuose, kokios yra jų mėgstamiausios grupės, atlikėjai ir požiūrį į juos pateikėme tolesnius klausimus.
Taip pat pasidomėjome, ar namuose kas nors kreipia dėmesį, į tai, kokią muziką jie klausosi.
Be to, paprašėme anketą pildžiusio mokinio pasidalinti nuomone, ar patinka muzikos pamokos, išsiaiškinti jo požiūrį į šiuolaikinę populiariąją muziką.
Likusieji klausimai – duomenys apie apklausoje dalyvavusius pradinių klasių moksleivius.

1 dalis.

18 dalis.

19 dalis įkelta: 2015-01-23